پارکت های چوبی تنوع جنس زیادی دارند و از درخت های زیادی این کفپوش ها را تولید می کنند و شناخت آن ها در خرید هوشمندانه تر به شم کمک می کند. پارکت چوب گیلاس یکی از مدل هایی است که بسیار محبوب بوده و از نظر رنگی و سایر ویژگی های فیزیکی آن را یک گزینه ایده آل برای سبک کلاسیک می دانند.

امروزه کفپوش های جدیدی نیز در بازار وجود دارد .مواد اولیه ی اصلی انها ام دی اف و اچ دی اف است که این کفپوش ها پارکت لمینت نام دارد و تفاوت های زیادی با پارکت چوبی دارند. برای درک بهتر تفاوت پارکت چوبی و پارکت لمینت این مقاله را بخوانید.

این کفپوش ها به وسیله ی انواع مختلف چوب ساخته میشود که هر یک مزایا و ویژگی های خاص خود را دارد. در ادامه شما را با پارکت گیلاس آشنا خواهیم کرد. درخت گیلاس دارای مقاومت و استحکام بالایی است و به این دلیل که در بیشتر مناطق جغرافیایی میتواند رشد کند، سبب شده بیشترین آمار را در ساخت پارکت داشته باشد.

پارکت چوب درخت گیلاس

یکی از چوب هایی است که در ساخت محصولات چوبی ،به ویژه پارکت مورد استفاده قرار میگیرد. در ابتدای ساخت آنها ، تنها از چوب درخت گیلاس استفاده میشد که بعد ها انواع دیگر برای طراحی های مختلف و برای بودجه های مختلف به کار گرفته شدند.

این چوب مستعد آسیب در فرایند نصب است؛ نصب و راه اندازی آن باید توسط افراد متخصص صورت بگیرد زیرا در غیر این صورت ممکن است بعد از نصب مشکلات رطوبتی و عوامل مشابه دردسرساز شوند.پارکت ها را باید قبل از نصب کردن به مدت ۴۸ ساعت در فضای محیط قرار داد تا دمای آن با دمای اتاق هماهنگ شود.همچنین نصب آن باید روی سطوح صاف و خشک انجام شود.

معایب پارکت گیلاس

۱- هزینه ی بالا 

یکی از معایب کفپوش های گیلاس گران بودن آنهاست. هزینه راه اندازی و نصب آن در مقایسه با دیگر پارکت ها دارای هزینه ای بالاتر است. علاوه بر هزینه نصب، جزء چوب هایی است که افراد برای خرید آن باید بودجه مناسبی داشته باشند.

۲- نظافت و نگهداری آن سخت است 

چوب گیلاس از نوع چوب هایی است که باید به صورت مرتب تمیز شود و به نظافت آن اهمیت داده شود. تمیز کردن کفپوش گیلاس کار سختی نیست و لکه ها به آسانی پاک میشوند و میتوانید فقط به جارو کردن متکی شوید. نظافت آن گاهی اوقات هر دو یا سه روز یک بار باید انجام شود ،در ضمن اگر خیس بشود مدت زیادی طول می کشد تا دوباره خشک شود .

۳- مناسب نگهداری حیوانات خانگی نیست

به دلیل اینکه سطح پارکت گیلاس صاف است در صورتی که حیوان خانگی دارید گزینه مناسبی برای آنها نمی باشد؛ زیرا حیوانات خانگی مانند سگ و گربه از لیز خوردن و افتادن متنفرند و نمیتوانند به خوبی روی آن راه بروند.همچنین به راحتی بر روی آنها خط می افتد و در برابر وسایل تیز مقاومت زیادی ندارند.

۴- عایق صوتی مناسبی نیست

این پارکت عایق خوبی در برابر صدا نیست و یکی از معایب آن انتقال امواج صوتی می باشد. ممکن است هنگام راه رفتن روی سطح آن صدای ایجاد شده برای شما یا طبقه ی پایین مزاحمت ایجاد کند.

مزایای استفاده از چوب درخت گیلاس به عنوان پارکت

۱- چوب درخت گیلاس اغلب دارای رگه‌های جذابی از نوارهای تیره‌ است. رنگ گرم و طبیعی این چوب باعث می شود که پارکت های ساخته شده از آن ظاهری شیک و جذاب به طراحی داخلی ساختمان بدهند.

دیدگاهی موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *