از علل محبوبیت پارکت ها می توان به ظاهر و طرح های بسیار زیبا و متنوع اشاره کرد. ظاهر این تایل ها در ابتدا که نصب می شوند جلای بسیار بالایی دارند و بسیاری دوست دارند که این درخشندگی و براق بودن پارکت ها حفظ شود. و متاسفانه در صورت نگهداری نادرست بعضا این جلا به سرعت از بین می رود. با واکس پارکت چوبی می توانید درخشندگی روز اول را به پارکت های خود بر گردانید. اما چگونه ؟ در این مقاله به روش انجام این کار و تمام نکاتی که باید رعایت کنید خواهیم پرداخت.

واکس پارکت چیست ؟

وارنیش پولیش و یا براق کننده پارکت دیگر نام هایی هستند که به واکس لمینت می گویند. و به خاطر عمل درخشان تر کردن کف خانه شما می توان گفت که استفاده از آن ها هر چند وقت یکبار تاثیر بسیار زیادی در بهتر به نظر رسیدن دکوراسیون شما خواهند داشت.

در ضمن پارکت های شما هر چقدر هم که گران و با کیفیت باشند بعد از چند سال استفاده دیگر آن جلای اولیه خود را نخواهند داشت، و این امری طبیعی است.  شما میتوانید با نظافت پارکت لمینت و رعایت نکات مهم در این زمینه و نگهداری صحیح از این مسئله جلوگیری کنید.

مزیت های واکس پارکت لمنینیت

از مزیت های اصلی واکس در کنار زیبا تر کردن ظاهر کفپوش ها شما میتوان به این مورد اشاره کرد که با اضافه شدن یک لایه دیگر روی تایل تا حدی از آسیب های رطوبتی محافظت کند. و در واقع به خاطر حالت فیزیکی خاصی که این واکس ها دارند مولکول های آب روی آن ها مانده و با خود تایل ها تماسی نخواهند داشت.

دومین مزیت این است که پس از تمیز کردن به راحتی روی سطح زده می شوند. و زحمت زیادی را نمی خواهد اما نتیجه ای که دارد بسیار چشم گیر است

روش واکس زدن روی پارکت لمینت

پیش از زدن هر گونه واکس روی پارکت ها در ابتدا باید ان ها را کامل تمیز کنید و گرد و غبار و لکه های آن را با روش های توصیه شده از بین ببرید. در صورتی که از شامپو های مخصوص و دستمال های مرطوب برای اینکار استفاده می کنید. باید اجازه دهید سطح تایل ها کاملا خشک شود تا به مرحله بعدی بروید.

واکس را در جند نقطه به مقدار کم بریزید و سپس با دستمالی نرم و مناسب روی آن بکشید و واکس را روی تایل ها پخش کنید. سعی کنید به صورت کاملا یکنواخت این کار را انجام دهید. پس از ان که واکس روی کل سطح پخش شد با یک دستمال خشک دیگر سطح را کاملا دستمال بکشید. و در نهایت تا یک یا دو ساعت از تردد روی پارکت ها خودداری کنید.

دیدگاهی موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *