پارکت لمینت یکی از ابزار های محبوب برای پوشش کف می باشد. که می توان آن را در واحد های اداری، تجاری و یا مسکونی استفاده کنید. این  کفپوش ها به دلیل تنوع بالایی که دارند قابل استفاده در محل های مختلفی هستند. و به دلیل وجود لایه مقاوم لمینتی بر روی آنها می توان گفت گزینه مناسبی برای محل های پر رفت و آمد است که می توانید از آن استفاده کنید.

به دست آوردن متراژ کف یک واحد کار سختی نیست اما باید با دقت آن را انجام دهیم تا متریال خریداری شده به اندازه کافی وجود داشته باشد. توصیه می کنیم که حتما مقداری اضافه از پارکت مورد نظر تهیه کنید.

روش اندازه گیری پارکت لمینت

برای این که مساحت بخش های مختلف مانند اتاق ها و پذیرایی را به دست آورید باید طول و عرض آنها را به صورت دقیق یادداشت کنید و در آخر تمامی آنها را با یکدیگر جمع کنید. بهتر است تا برای شروع ابتدا از یک کاغذ استفاده کنید و نقشه ساده ای از واحد مورد نظر را بر روی آن رسم کنید. سپس تمام دیوار ها را با استفاده از متر اندازه گیری کرده و بر روی کاغذ یادداشت کنید.

پس از بدست آوردن مساحت هر اتاق، تمام مساحت ها را با یکدیگر جمع کنید. برای به دست آوردن مساحت یک واحد که طول آن 10 متر و عرض آن 5 متر می باشد کافی است تا طول را در عرض ضرب کنیم که عدد 50 را بدست می آوریم. عدد 50 مساحت پذیرایی می باشد برای اینکه مساحت کل واحد را به دست آورید.  باید تک تک بخش های یک واحد را با همین روش اندازه گیری کرده و در آخر تمام اعداد را با یکدیگر جمع کنید.

محاسبه تعداد پارکت لمینت

با استفاده از روش بالا برای اندازه گیری پارکت لمینت ابتدا باید متراژ کف را کامل به دست می آوریم پس از آن با توجه به برند پارکت لمینت خریداری شده باید به محاسبه مقدار مورد نیاز از آن بپردازید. پارکت لمینت ها معمولا به صورت کارتونی عرضه می شوند در هر کاتن از این محصولات مقدار مشخصی وجود دارد که مشخص شده است. برای مثال پارکت لمینت ایزوفام در هر کارتن محتوی 1.96 متر مربع لمینت می باشد. حال فرض کنید که جمع مساحت های به دست آمده برای واحد شما 80 متر می باشد برای به دست آوردن تعداد کارتن های مورد نیاز از لمینت ایزوفام تنها کافیست تا این مقدار را بر متراژ کل تقسیم کنید.

80 ÷ 1.96 = 40.81

دیدگاهی موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *